Průvodce příběhem Half-Life v4.1 (cs4.1)

Úvod

Předmluva

Co je smyslem celého projektu?

Combine Overwatch Průvodce příběhem Half-Life byl koncipován tak, aby sloužil jako stručný, přesný a čtenáři příjemný přehled událostí, které se přímo pojí s událostmi ságy Half-Life. Hlavním smyslem průvodce dějem je poskytnutí čtenáři snadné porozumění příběhu, který je za pozadím hlavní dějové linie. Průvodce byl sepsán Chan Karunamunim za pomoci mnoha příspěvků čtenářů.

Proč jsi vytvořil tuto stránku?

Důvodem byl fakt, že mnoho lidí je značně zmateno příběhem této ságy. Příběh ve hře je mnohdy podán v nezvyklé formě, na kterou nejsme z jiných příběhu (hlavně herních) zvyklí. Je na Vás - na hráčích, abyste si poskládali informace a nakonec udělali vlastní závěry. Myslete na to, že Gordon Freeman není obeznámen tím, co se celou dobu dělo, když nezasahoval do děje. Byl udržován v temnotě z nějakého důvodu. Nicméně pokud budete dostatečně pilní, dozvíte se zcela přesně, co se okolo příběhu stalo. A tohoto jsem chtěl dosáhnout… v tomto průvodci.

Kde mám začít číst?

Hlavní navigace se nachází v pravé části této stránky. Jak budete procházet sekce tak vězte, že většina informací o příběhu je uložena chronologicky. Proto nejlepším místem, kde začít, je článek 2. Vývoj událostí v historii Half-Life. Rozšiřující informace o rase Combine a jiných specifických prvcích hry naleznete v sekci 3. Rozšiřující informace. Odpovědi na často kladené otázky jsou pak v sekci 4. Časté dotazy. Nakonec bych rád podotknul, že pokud budete mít jakékoli dotazy, tak se nebojte a napište mail zdejším autorům překladu, nebo přímo autorovi původního projektu.

Je tu ještě něco, co bych měl vědět?

Pamatujte, že tyto stránky obsahují velké množství informací týkající se událostí ságy Half-Life (konkrétně her Half-Life 1, 2, 2:Episode One & Two). Projekt je koncipován tak, že se ze strany autora předpokládá Vaše dokončení všech výše jmenovaných dílů Half-Life! Pokud tomu tak není, tak silně doporučuji se do článku nepouštět. Nyní si již užívejte plynutí textu tohoto dílka a věříme, že si každý něco svého během četby najde.

„Dobrá práce! Marc Laidlaw vyzdvihl toto dílo, jako myšlenky, které se zatraceně přesně blíží skutečnosti ve většině obsahu příběhu.“ Gary McTaggart (Valve)

Copyright

Jméno hry Half-Life, grafické prvky, obrázky ze hry a Lambda logo je pod ochranou Valve Software Inc. Tato příručka je pod ochranou tvůrce - Chan Karunamuni. Výjimka se uděluje v případě citace těchto stránek. Původní příběh Half-Life vychází z pera Marca Laidlawa z Valve.

Český překlad včetně upravené grafiky a HTML spadá pod ochranná práva Team 314. Obsah článků nebo jeho části nesmí být použity bez písemného svolení autorů.

Sdělení překladatelského týmu (Team 314)

Původní článek: http://members.shaw.ca/halflifestory
Autor původního článku: ventro@gmail.com

Team 314

Jménem koordinátora chci velmi poděkovat členům skupiny Team 314 za pomoc při realizaci!

Obsah

  1. Úvod
  2. Vývoj událostí v historii Half-Life
    1. Ústup na Xen
    2. Rezonanční kaskáda [Half-Life]
    3. Portálové Bouře
    4. Combine napadá Zemi / Sedmihodinová válka
    5. Vzestup Citadely, vzestup Combine Overwatch
    6. Povstání [Half-Life 2]
    7. Pád Citadely [Half-Life 2: Episode One & Two]
  3. Rozšiřující informace
    1. G-Man
      1. Je někdo obeznámen existencí G-Mana kromě Gordona?
      2. Kdo je tedy vlastně G-Man a jaký je jeho cíl?
      3. Neříkal náhodou G-Man, že pracujete pro nejvyšší nabídku - neznamená to, že pracujete pro Rebelii na kontrakt?
      4. Co je v kufříku G-Mana?
    2. Rasa Combine
      1. Kdo je Combine?
      2. Jaké jsou souvislosti mezi rasou z Xenu a Combine?
      3. Co je Domobrana (Civil Protection Unit)?
      4. Jaký poddruh rasy Combine existuje kromě Combine Overwatch?
  4. Časté dotazy
    1. Příběh
    2. Otázky na autora
  5. Diskusní fórum

Novinky

16. březen 2008

[cs4.1] Nově přepracovaná verze i s událostmi Half-Life 2: Episode Two. Nová grafika a engine diskusního fóra.

18. červen 2006:

[cs3.0] Vydána nová aktuální verze s informacemi z Half-Life 2: Episode One.

12. duben 2005:

Byla změněna adresa projektu. Dále budeme pokračovat na half-life.cleverweb.cz.

8. duben 2005:

[cs2.3.1] Další úprava Častých dotazů (FAQ).

4. únor 2005:

[cs2.3] Byla poněkud rozšířena sekce Časté dotazy (FAQ).

22. leden 2005:

[cs2.2] Provedli jsme celkové přepracování všech textů směrem k větší srozumitelnosti. Věříme, že se Vám nyní bude příběh lépe číst.

16. prosinec 2004:

[cs2.0] Autor originálního projektu přepracoval celou jeho koncepci a obsah. Náš tým na tuto změnu okamžitě zareagoval zahájením nového překladu. Nyní je překlad i nový design hotov a můžete se tedy nerušeně ponořit do světa Half-Life.

8. prosinec 2004:

[cs1.4] Všem příznivcům hry Half-Life se nyní pootevírají vrátka do tohoto světa! Byl úspěšně pokořen překlad (v1.4) jednoho velice zajímavého článku a Vám se nyní otevírá možnost si ho vychutnat v rodném jazyce. Pokud chcete děkovat, tak vězte, že oslavné ódy můžete pět na adresu DoubleThinka, Firestona a Rudyho.

Samozřejmě uvítáme i Vaše negativní ohlasy k tomuto dílu a rádi je s Vámi prokonzultujeme! (viz Team 314 níže)

Autorovo sdělení

Tyto stránky byly navrhnuty, sepsány a jsou udržovány Chanem "Ventro" Karunamunim. Jsem studentem, který žije v Edmontonu, v provincii Alberta v Kanadě. Napsal jsem tohoto průvodce dějem jako pomůcku pro lidi, kteří dostatečně nerozumí událostem okolo Half-Life.

Chtěl bych poděkovat následujícím zdrojům: komentářům od Shacknews, bystrým čtenářům z fóra ze serveru Steam-Powered. Taky bych nechtěl zapomenout na stovky a stovky Vás, čtenářů, kteří se rovněž velkou měrou podíleli na zlepšení těchto stránek formou poslaných mailů. Kdyby nebylo všech těchto pomocí, tak tyto stránky nejsou zdaleka tak detailní a ucelené, v jaké formě je můžete vidět nyní.

Chtěl bych také poděkovat lidem, kteří si udělali odkaz vedoucí na tento projekt na svých stránkách. Samozřejmě nemohu zapomenout na Valve, který vytvořil, vpravdě, velmi inspirující hru!

Jsem opravdu nadšený, že má práce přinesla mnoha lidem určité obohacení a cenné informace, které vedou k tomu, že si Half-Life více užívají.

Otázky, komentáře? Máte nápad, jak vylepšit průvodce dějem? Napište mi mail na ventro@gmail.com (autor originálu).

  • Úvod
  • Historie Half-Life
  • Rozšiřující info
  • Časté dotazy
  • Diskusní fórum